شمشیربازی قهرمانی آسیا| دست سابریست‌های ایرانی از کسب مدال کوتاه ماند

12:51 - 20 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۵۵۸۸
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رقابت‌های شمشیربازی قهرمانی آسیا با ناکامی دور از انتظار سابریست‌های ایرانی در بخش انفرادی آغاز شد.

خبرگزاری میزان - رقابت‌‎‌های شمشیربازی قهرمانی آسیا از صبح امروز(جمعه) به میزبانی کره‌جنوبی و با برگزاری رقابت‌های بخش انفرادی اسلحه سابر آغاز شد و در حالی که در شروع این مسابقات ۲ سابریست باتجربه ایرانی با شکست مقابل رقبای گمنام خود وداع تلخی با قهرمانی آسیا داشتند، در نهایت نیما زاهدی و محمد فتوحی با باخت مقابل دو رقیب سرشناس کره‌ای از رسیدن به نیمه نهایی بازماندند تا دست سابریست‌های ایرانی از کسب مدال کوتاه ماند.

تیم ملی اسلحه سابر ایران با ترکیب علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و نیما زاهدی رقابت خود در مرحله گروهی را آغاز کرد که هر ۴ سابریست ایرانی مقتدرانه با شکست رقبا به جدول اصلی و ۶۴ نفره راه یافتند.

*مرحله گروهی

علی پاکدامن: ۶ پیروزی  و بدون شکست

محمد رهبری: ۴ پیروزی  و یک شکست

محمد فتوحی: ۵ پیروزی  و بدون شکست

نیما زاهدی: ۵ پیروزی و یک شکست

هر چهار نماینده ایران در مرحله یک سی و دوم نهایی با قرعه استراحت روبرو شدند و مستقیما به مرحله یک شانزدهم نهایی صعود کردند.

در مرحله یک شانزدهم نهایی علی پاکدامن که شانس اول سابر ایران برای کسب مدال بود با وجود عملکرد درخشان در مرحله گروهی مقابل آرتیم سارکیسیان از قزاقستان که رنک ۳۰۸ جهان را داشت با نتیجه ۱۵ بر ۱۴ شکست خورد تا پاکدامن که رنک ۱۲ جهان را دارد، حذف ناباورانه‌ای از مسابقات قهرمانی آسیا داشته باشد و در نهایت در رده هفدهم قاره کهن ایستاد.

همچنین محمد رهبری هم مقابل تین لو از هنگ‌کنگ که رنک ۷۶ جهان را داشت با نتیجه ۱۵ بر ۱۱ شکست خورد تا او هم با ناکامی از رسیدن به جمع ۱۶ سابریست برتر آسیا در نهایت به رده‌ای بهتر از نوزدهم نرسد.

دو نماینده دیگر ایران یعنی نیما زاهدی و محمد فتوحی با شکست رقبای تایلندی و تایوانی به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند که نتایج این دو سابریست را در زیر می‌بینید:

*مرحله یک شانزدهم نهایی قهرمانی آسیا

نیما زاهدی از ایران(رنکینگ ۳۰۰ جهان) ۱۵ – هکرت از تایلند(رنکینگ ۲۱۳ جهان) ۱۲

محمد فتوحی از ایران(رنکینگ ۴۵ جهان) ۱۵ – شائو لین از چین تایپه(بدون رنکینگ) ۸

علی پاکدامن از ایران(رنکینگ ۱۲ جهان) ۱۴ – آرتیم سارکیسیان از قزاقستان(رنکینگ ۳۰۸ جهان) ۱۵

محمد رهبری از ایران(رنکینگ ۲۶ جهان) ۱۱ – تین لو از هنگ کنگ(رنکینگ ۷۶ جهان) ۱۵

در مرحله یک هشتم نهایی فتوحی موفق شد با نتیجه 15 بر 12 از سد هیم چان از هنگ کنگ بگذرد و زاهدی هم با حساب 15 بر 7 نظربای ستار خان از قزاقستان را از پیش رو برداشت تا به این ترتیب این دو شمشیربازی ایرانی به جمع 8 سابریست نهایی قاره کهن راه پیدا کنند.

در مرحله یک چهارم نهایی 2 سابریست ایرانی با قرعه‌ای بسیار سخت روبرو شدند. نیما زاهدی که رنک 300 جهان را در اختیار دارد مقابل جونگ هوان کیم از کره جنوبی نفر شماره 4 جهان قرار گرفت و در پایان باوجود نمایش درخشان مقابل این رقیب قدرتمند در نهایت با حساب 15 بر 12 شکست خورد تا از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.

محمد فتوحی هم در همین مرحله مقابل دیگر سابریست سرشناس کره‌ای و رنک 11 جهان یعنی بونگیل گو قرار گرفت و با باخت 15 بر 98 مقابل وی از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

به این ترتیب کار هر 4 سابریست ایرانی در بخش انفرادی این دوره از رقابت‌های قهرمانی آسیا بدون کسب مدال به پایان رسیدو باید دید تیم سابر ایران در بخش تیمی چه عملکردی از خود نشان خواهد داد.

* رنکینگ شمشیربازان ایران در بخش انفرادی اسلحه سابر قهرمانی آسیا

۵- محمد فتوحی

۸- نیما زاهدی

۱۷- علی پاکدامن

۱۹- محمد رهبری

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *